Krizová pomoc Cheb (8824107)
Adresa: Koželužská 19, 350 02 Cheb
Kontakty: 731 433 007, 731 433 079
E-mail: charitabetlem@dchp.charita.cz
Provozní doba: Služba je poskytována 24 hodin denně včetně svátků, dnů pracovního volna i klidu.
Kapacita: 3 jednolůžkové pokoje (s možností přistýlky na každý pokoj)
Vedoucí služby: Mgr. Ondřej Špendlíček
Služba je realizována za finanční podpory Karlovarského kraje ( www.kr-karlovarsky.cz a www.zivykraj.cz ) a města Cheb.
K čemu projekt slouží:
Posláním krizové pomoci je zajištění pocitu bezpečí osobám, kterým aktuální životní situace neumožňuje žít v jejich běžném prostředí pomocí poskytnutí krátkodobého bezpečného zázemí.
Nabídka služeb:
-
bezpečné bydlení zpravidla až na 7 dnů
-
pomoc se zajištěním stravy
-
pomoc při kontaktu s úřady, s policií atd.
-
pomoc při hledání dalšího ubytování či podpora při návratu do původního bydlení
-
možnost poskytnutí ošacení
-
možnost praní prádla
-
pomoc psychologa
Základní činnosti služby:
Služba podle zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách, §60 Krizová pomoc obsahuje tyto základní činnosti:
a. poskytnutí ubytování
- ubytování podle zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku, § 2326
- služba je poskytována na adrese Koželužská 1802/19, 350 02 Cheb - na krizovém pokoji, ubytování je poskytováno celodenně, včetně sobot, nedělí a svátků po celý kalendářní rok na dobu nejvýše 7 dnů
- úklid, možnost praní a žehlení prádla, poskytnutí ložního prádla a ošacení
b. poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- poskytnutí základní potravinové pomoci při příjmu
- v případě prokazatelné nemožnosti opatření si stravy z vlastních zdrojů, je uživateli poskytnuto zajištění celodenní stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování
c. sociálně terapeutické činnosti
- krizová intervence
- další socioterapeutická činnost pomocí následného terapeutického procesu, jejíž poskytování vede k překonání krizového stavu
d. pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí
Základní činnosti jsou ve službě KP naplňovány a uživatelova zakázka rozsahu činností je stanovena již ve smlouvě o poskytování sociální služby a dále pak upřesňována při procesu individuálního plánování.
Podmínky přijetí:
- osoba spadající do cílové skupiny uživatelů
Důvody nepřijetí uživatele:
-
V den, kdy žádá o poskytnutí služby, není žádné volné místo k ubytování
- Žadatel se stává čekatelem na první volné ubytovací místo a bude o volném místě informován způsobem, který si zvolí (např. telefonem), do té doby je mu nabídnuto využívání Noclehárny
-
Žadatel nespadá do cílové skupiny (např. nemá trvalý pobyt v ČR, není zdravotně způsobilý pro ubytování, nezískal dostatek bodů ve vstupním dotazníku, apod.)
-
Žadatel požaduje jiné služby, než které nabízíme (Potřeby a osobní cíle žadatele nejsou v souladu s nabídkou služby a možnostmi služby)
-
Žadatel již službu v minulosti využíval, a během posledních 6 měsíců mu byla služba ukončena ze strany Diecézní charity Plzeň
V případě odmítnutí zájemce o službu dle výše uvedených důvodů, poskytne pracovník základní sociální poradenství (např. zprostředkování kontaktu na jinou sociální službu atd.).
Cílová skupina uživatelů
Cílovou skupinou jsou muži, ženy a děti (děti pouze v doprovodu pečující osoby starší 18 - ti let). Osoby, které se dostaly náhle do nepříznivé sociální situace související se:
- ztrátou osobních dokladů,
- neschopností pracovního uplatnění,
- ztrátou hmotného zabezpečení,
- nedostatečně stabilních rodinných kompetencí,
- neschopnosti navázat kontakt se společenským prostředím,
- ohrožení pocitu bezpečí a zdraví,
- omezenou schopností zvládat očekávané nebo vývojové změny,
- a aktuálně vzniklou ztrátou bydlení.
Cíle poskytované služby
- Intenzivní podpora uživatele služby zaměřená na objasnění příčin náhle vzniklé situace a na pomoc při jejím zpřehlednění a nalezení nejvhodnějších způsobů řešení, které by co nejlépe odpovídaly potřebám uživatelů (uživatelek) a pomoc při uplatnění konkrétních způsobů řešení, které daná situace umožňuje.