Poradna pro cizince a uprchlíky Plzeň
Vedoucí: Mgr. Klára Zachová
Adresa: Cukrovarská 16, 301 00 Plzeň
Telefon: 377 441 736, 731 433 096
E-mail: poradna@dchp.charita.cz
Otvírací hodiny:
Pondělí: 8:00 - 12:00, 13:00 - 15:00
Úterý: 8:00 - 12:00, 13:00 - 15:00
Středa: 8:00 - 12:00, 13:00 - 19:00 (v době od 15:00 do 19:00 po předchozí domluvě)
Čtvrtek: 8:00 - 12:00, 13:00 - 15:00
Pátek: 8:00 - 12:00, 13:00 - 14:00
Adresa: Slovanská alej 2046/26 (Oddělení pobytu cizinců OAMP MV ČR v Plzni)
Telefon: 731 433 139
E-mail: poradna@dchp.charita.cz
Otvírací hodiny:
Pondělí: 9:00 - 12:00, 13:00 - 17:00
Středa: 9:00 - 12:00, 13:00 - 17:00
Naše služby finančně podporuje Plzeňský kraj, město Plzeň
a Ministerstvo vnitra ČR
Poslání služeb
Posláním poradny pro cizince a uprchlíky je poskytování sociálního a právního poradenství na území Plzeňské diecéze cizincům, kteří se ocitli v takové osobní situaci, kterou nedokáží řešit vlastními silami a z vlastních zdrojů. Posláním poradny je také utváření a rozvoj vztahů mezi cizinci a většinovou společností a zvyšování jejich informovanosti.
Cíle služeb
-
umožnit cizincům nalézat řešení složité osobní situace, posílit samostatné schopnosti, informovanost
a orientaci cizinců v českém sociálním a institucionálním prostředí
-
pomáhat cizincům se sociálně začlenit do většinové společnosti, využívat dostupné zdroje, sítě a služby
a žít běžným životem
-
přispět ke zvýšení informovanosti většinové společnosti, napomáhat k rovnému přístupu při řešení otázek života cizinců v ČR a upozorňovat na nedostatky legislativních norem pro cizince
Komu je poradna určena?
Cílová skupina uživatelů služeb:
-
cizinci a uprchlíci
-
rodinní příslušníci cizinců a uprchlíků
-
čeští občané s vazbou na cizince
Kde, kdy a jak nás můžete vyhledat?
Kontaktovat nás můžete dopisem, emailem, telefonicky, nebo nejlépe osobně přímo v poradně. Osobní návštěva kanceláře je v rámci otevíracích hodin možná bez předchozí domluvy. Abyste však předešli případnému čekání, doporučujeme se předem telefonicky objednat.
Jakou formou jsou naše služby poskytovány:
-
ambulantní (přímo v poradně)
-
terénní (v domácím prostředí uživatele, doprovody a jazykové asistence na úřady a jiné veřejné instituce)
Kapacita služeb:
-
okamžitá kapacita - ambulantní forma (dle pracovní doby pracovišť) - 2 uživatelé
-
okamžitá kapacita - terénní forma - 2 uživatelé
S kým se v poradně setkáte?
Mgr. Klára Zachová - vedoucí PCU - mobil: 731 433 096, e-mail: klara.zachova@dchp.charita.cz
Bc. Petra Chalupská - mobil: 731 433 008, e-mail: petra.chalupska@dchp.charita.cz
Ing. Tatiana Mandíková - mobil: 731 433 023, e-mail: tatiana.mandikova@dchp.charita.cz
Bc. Hana Kozlová - mobil: 731 433 027, email: hana.kozlova@dchp.charita.cz
Denisa Viktorová, DiS. - mobil: 731 433 060, email: denisa.viktorova@dchp.charita.cz
Mgr. Monika Brůhová - mobil: 731 591 883, e-mail: monika.bruhova@dchp.charita.cz
Jaké poskytujeme služby?
Na poradnu se mohou obracet cizinci a uprchlíci s dotazy či problémy z následujících oblastí:
-
sociální problematika (nárok na sociální dávky, problematika sociálního zabezpečení, pomoc při řešení bytových problémů, asistence při hledání nového zaměstnání, atp.)
-
právní poradenství (pomoc při vyřizování povolení k pobytu - přechodný pobyt, trvalý pobyt, české občanství, mezinárodní ochrana atp.); poradna má také k dispozici externího právníka
-
zdravotní péče (problematika zdravotního pojištění, pomoc při hledání vhodného lékaře nebo zdravotnického zařízení atp.)
-
vzdělávání (problematika školní docházky, nabídka jazykových kurzů češtiny, v poradně je zdarma k dispozici počítačová studovna atp.)
-
porušování Vašich práv (pomoc při psaní odvolání, žalob, soudních podání a jiných písemností atp.)
-
informace o životě v ČR
PCU poskytuje v rámci poradenství tyto služby:
-
poskytování informací a rad
-
vyřizování administrativních záležitostí (vyplňování formulářů, psaní odvolání, soudních podání atp.)
-
doprovod klientů (na úřední jednání, na jednání se zaměstnavatelem, ubytovatelem atp. )
-
aktivní vyjednávání (s úřadem, zaměstnavatelem, ubytovatelem atp.)
-
předávání a odkazování klientů
-
zprostředkování překladatelských a tlumočnických služeb
-
materiální pomoc v odůvodněných případech
Zásady poskytovaných služeb:
-
vychází z individuálně určených potřeb uživatelů
-
působí na osoby aktivně
-
podporují rozvoj samostatnosti uživatelů
-
motivují uživatele k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace
-
posilují k sociálnímu začleňování
-
otevřené všem příslušníkům cílové skupiny bez rozdílu věku, náboženství, sociálního postavení a státní příslušnosti
Odmítnutí zájemce o službu:
Kritéria pro neposkytnutí služby:
-
zájemce nespadá do cílové skupiny
-
zájemce požaduje takové služby, které poradna nezajišťuje
-
došlo k překročení okamžité kapacity v poradně
Kritéria pro ukončení služby ze strany PCU:
-
dosažení stanoveného osobního cíle uživatele
-
vyčerpání všech možností řešení kontraktu
-
předání klienta jiné instituci
-
vzájemná dohoda o ukončení
-
opakované porušení stanovených postupů dosahování osobního cíle uživatelem nebo maření dosaženého cíle uživatelem
-
opakované agresivní projevy chování ze strany uživatele (ústní, fyzické)
-
uživatel se dostaví pod vlivem alkoholu, omamných látek či v takovém psychickém stavu, kdy není schopen spolupracovat
-
vytváření neodůvodněné závislosti na pomoci
Pravidla pro ukončení poskytování služby ze strany uživatele:
-
kdykoliv bez udání důvodu
-
dosažením stanoveného osobního cíle uživatele